Bent u op zoek naar een nieuw managementsysteem?
Er is zoveel aanbod: hoe maakt u dan de juiste keuze? Door de juiste vragen te stellen en te leren van anderen.
Toename van effectiviteit en efficiëntie, leren en verbeteren, gemeenschappelijke taal, soepele samenwerking met ketenpartners en ga zo maar door. Allemaal bekende voordelen van procesmanagement. Maar als u traditioneel vanuit de hiërarchie stuurt, op de targets van de afdelingsmanager, stuurt u automatisch ook op het afdelingsresultaat dat hij kan beïnvloeden. Het nadeel daarvan is dat u niet integraal stuurt op het optimaliseren van de procesketen en het ketenresultaat.
Procesmanagement met Comm’ant lost dat op en is dé benadering voor o.a.:
Comm’ant maakt bedrijfsprocessen en procesketens inzichtelijk en beheersbaar voor een uitstekend resultaat. Hoe kunt u sturen op resultaat?
Het resultaat voor de klant altijd centraal stellen is de hoofdregel om effectiviteit en effeciëtie te verhogen. Aangezien processen een cruciale rol spelen binnen de bedrijfsvoering, is het van belang deze te managen. Door middel van Business Proces Management Software worden processen eerst in kaart gebracht. Dit ketenoverzicht is het startpunt voor het verbeteren van de processen.
Jarenlange praktijkervaring en onderzoek heeft uitgewezen dat 80% van de fouten worden gemaakt tijdens overdrachtsmomenten, het moment dat proces 1 overgaat in proces 2. In deze fase ontstaan de meeste communicatiefouten. Deze miscommunicatie ontstaat, omdat niet is vastgelegd wie waar voor verantwoordelijk is. De interne of externe klant-leveranciersafspraken blijken niet helder te zijn. Verwachtingen kloppen niet, met teleurstelling en frustratie tot gevolg die de prestaties ondermijnen.
Als u met dit inzicht een goede procesbeschrijving maakt en overdrachtsmomenten tegen het licht houdt, wilt u dat de procesoutput van 1 gelijk is aan de procesinput van 2. Wie maakt het, controleert en ontvangt het, en waar moet je op letten om het in één keer goed te doen?
De meeste fouten binnen een proces ontstaan dus tijdens de overdrachtsmomenten. Een procesmanagementsysteem kan hierbij oplossing bieden. Dit systeem brengt de processen in kaart met een tekentool en stimuleert continu processen te verbeteren. Er zijn tal van leveranciers te vinden op het gebied van software voor procesmanagement. Om binnen dit dichte bos weer wat licht te creëren adviseren wij, u te focussen op software die gericht is op de verbetering van de overdrachtsmomenten. Dit zijn tenslotte de momenten waar u onnodige kosten maakt en u dus een hoop geld kunt besparen.
Comm’ant is een relationele database, automatisch consistent, dat wil zeggen, verandert er iets op locatie A en heeft dit ook gevolgen op andere locaties, dan wordt dit automatisch doorgevoerd. Dit bespaart u een hoop tijd, zodat u zich op de inhoud kunt focussen. Comm’ant toont, wanneer u dat wilt, een up-to-date overzicht op de ketens van activiteiten. Binnen één seconde weet u wie waar voor verantwoordelijk is. Ook de knelpunten en blinde vlekken worden in beeld gebracht. Comm’ant is een resultaatgericht procesmodel, waarin u informatie makkelijk aanpast aan nieuwe omstandigheden. Met Comm’ant wordt procesmanagement tastbaar, doeltreffend en praktisch toepasbaar.
Er is zoveel aanbod: hoe maakt u dan de juiste keuze? Door de juiste vragen te stellen en te leren van anderen.
Lees onze gratis EHBO (Eerste Hulp Bij Oriëntatie) white papers!
Een serie nuttige documenten die helpen om de beste beslissing te nemen.